Alkoholomierz do nalewek
Ireneusz P. Zablocki
2005-11-25 10:05:22 UTC
Kochani pijacy,

czy sa alkoholomierze do trunkow nieczystych, innych niz wodka czy
spirytus? Cos mi sie obilo o uszy, ze sa tez i takie. Strasznie jestem
niepoukladany i mam gasiorek zalany czyms tam ale zapomnialem czy byl to
I zalew spirytusem 70° czy tez II zwykla wodka. Niby mocne ale przez to
ze silnie skoncentrowane nie moge sprawdzic jak to ma moc. Teraz juz
nalepiam na kazdym sloju i gasiorze czym zalewam a wowczas zawalilem
sprawe i nie wiem czy to rozcienczac czy raczej pozostawic jak jest.

Irek

PS. Wczoraj przytargalem wiadro tarniny a jakies dwa jeszcze wisza.
Nieszpolke to moglbym szkrzynkami nosic i to ponad 4 cm. Ale czeka do
pierwszych przymrozkow az bedzie slodsza.
bebekot
2005-11-25 11:31:23 UTC
Post by Ireneusz P. Zablocki
[...]
A gdzie można w ogóle zakupić alkomierz? W jakiś sklepach specjalistycznych?
Dominik Jan Domin
2005-11-25 11:36:18 UTC
Post by Ireneusz P. Zablocki
[...]
A gdzie mo¿na w ogóle zakupiæ alkomierz? W jaki¶ sklepach
specjalistycznych?
Super specjalistyczne: market OBI, centrum ogrodnicze... Te¿ w necie w
sklepach netowych.

DJD
Ireneusz P. Zablocki
2005-11-25 12:29:57 UTC
Post by bebekot
A gdzie można w ogóle zakupić alkomierz? W jakiś sklepach specjalistycznych?
Ja kupilem moj od Ukraincow:

- pane, kupy szo nybuc'
- a o szo u was je?
- a szo choczete?
- a spirtomir je u was?
- a skilki choczete?

wzialem 5, wyciskarke do czosnku i czort wie co jeszcze. Ale ten
spirtomir dziala tylko w przypadku czystego alkoholu, dlia npyhotowannia
likars'ch nastojiw ta al/kohol'nych napojiw w domasznich umowach, czy
jakos tak.

bud'mo!

Irek
FilipJ
2005-11-25 13:47:44 UTC
Post by Ireneusz P. Zablocki
czy sa alkoholomierze do trunkow nieczystych, innych niz wodka czy
spirytus? Cos mi sie obilo o uszy, ze sa tez i takie.
Sa i takie. Skladaja sie dodatkowo z chlodnicy ;)
Destylujesz calosc i mierzysz tym który masz. Innej prostej metody nie ma.

Pozdrawiam
FJ
Ireneusz P. Zablocki
2005-11-25 14:11:23 UTC
Post by FilipJ
Post by Ireneusz P. Zablocki
[...]
Powiem Ci Filipie, ze to tez za mna po glowie chodzi. Z jednej strony
mozna przepedzic dereniowy zacier ale wowczas uzyskuje sie wprawdzie
rewelacyjny trunek ale ta metody jest malo wydajna. Inna polega na
zalaniu owocow i przepedzeniu dereniowego maceratu. Ta jest bardziej
wydajna. Czy smakowo dorownuje pierwszej? Nie wiem. Pilem tylko to
pierwsze. Od bidy doslodze to co mam i zrobie z tego jakis likierek. Co
ja Wam glowe zawracam? Przeciez ja tylko tej jesieni nastawilem 3 balony
15 litrowe i jeszcze reszte po sloikach upychalem, bo juz mi sie
konfitury nie chcialo robic. Chyba napisze do sw. Mikolaja, ze chce
destylarke.

Irek
bib
2005-11-25 13:48:48 UTC
Pane to se neda
Niestety ze względu na różną zawartośc cukru w różnych nalewkch
sprawdzenie zawartości alkocholu takim zwykłym pływającaym
alkocholomierzem nie jest możliwe.
Może są jakieś elektroniczne cuda ale to chyba do przemyslowych zastosowań.

bib
Ireneusz P. Zablocki
2005-11-25 14:03:41 UTC
Post by bib
[...]
No wlasnie. Wprawdzie ja nie cukrze esencji a dopiero potem ale pewnie
chodzi o te zabarwienia. Chcialem dzisiaj isc do miasta i zapytac w
takim sklepiku ze zdrowa zywnoscia, bo u nich mozna rozne takie cuda
zamowic ale taki szturm, ze nawet dzieci na dwor nie wygonilem. Inna
rzecz, ze u nich te same rzeczy, ktore mozna tez w Polsce kupic sa
dwukrotnie drozsze a w dzisiejszych czasach... przy tych cenach spirytusu...

Irek
Ireneusz P. Zablocki
2005-11-25 15:05:19 UTC
Post by bib
[...]
To jeszcze raz ja. Zaczalem wlasnie szukac po sieci i po niemiecku.
Znalazlem cos co nazywa sie vinometer, o tu:
http://www.brennbedarf.de/vinometer.php
Jesli nie znasz niemieckiego to pozwolilem sobie najwazniejsze wyjasnic
i tak: tym mozna zmierzyc procent alkoholu w winie, likierach lub
zacierze ale tylko do 25°. Jesli jednak produkt ma moc wieksza niz 25°,
wowczas nalezy go rozcienczyc z woda w stosunku 1:1 a wynik pomiaru
pomnozyc przez 2.

Irek
Jerry
2005-11-25 17:30:47 UTC
Takie urz±dzenia dzia³aj±ce na zasadzie kapilary by³y swego czasu dostêpne w
TESCO - niestety maj± podstawow± wadê, s± bardzo niedok³adne.

Matheo_39
Post by Ireneusz P. Zablocki
Post by bib
Pane to se neda
Niestety ze wzglêdu na ró¿n± zawarto¶c cukru w ró¿nych nalewkch
sprawdzenie zawarto¶ci alkocholu takim zwyk³ym p³ywaj±caym
alkocholomierzem nie jest mo¿liwe.
Mo¿e s± jakie¶ elektroniczne cuda ale to chyba do przemyslowych
zastosowañ.
Irek
Przemodar
2005-11-25 18:18:43 UTC
czy sa alkoholomierze do trunkow nieczystych...
http://tiny.pl/x96f
Co prawda do moszczów i wina, ale mo¿e i nalewkê zmierzy. Ja
zalkoholizowanie nalewki mierzê najpro¶ciej - jak mi smakuje, to znaczy ¿e
jest dobra :-)

http://www.wino.org.pl/forum/viewthread.php?tid=1918
Tutaj jest dyskusja na ten temat, warto poznaæ szczegó³y.
"Powiedzia³em i ukoi³em sumienie..."
Ireneusz P. Zablocki
2005-11-26 17:29:33 UTC
Post by Przemodar
http://tiny.pl/x96f
Co prawda do moszczów i wina, ale mo¿e i nalewkê zmierzy. Ja
zalkoholizowanie nalewki mierzê najpro¶ciej - jak mi smakuje, to znaczy ¿e
jest dobra :-)
A wiesz, ze i ja tak zrobilem. To chyba jednak II zalew, czyli z wodka.
Jego bardzo ciemna barwa wprowadzila mnie w blad ale teraz przypomnialem
sobie, ze to z jednego drzewa o wyjatkowo ciemnych i slodkich owocach.
Zwykle drugi zalew jest jasniejszy i mniej aromatyczny. Ale ten
drugorzedny zlew mozna dodac do pierwszego lub kupazowac z innymi.
Post by Przemodar
http://www.wino.org.pl/forum/viewthread.php?tid=1918
Tutaj jest dyskusja na ten temat, warto poznaæ szczegó³y.
Ja sie tam chyba zapisze. Dzieki.

Irek