Ciasta na Swieta
Martka
2004-12-07 08:28:09 UTC
Post by A.L.
Te elisen to pierniczki? Moglabys przyblizyc?
to cos w rodzaju pierniczkow. troche makaronikowate, ale tylko troche.
ciasto robi sie z orzechow, migdalow i kandyzowanych owocow i jajek , cukru
+ przyprawa do piernika. ta gesta maziuga nocuje w lodowce i nastepnego dnia
lyzeczka wykladasz na oplatki i pieczesz. niby polecaja je lukrowac i
czekolada oblewac, ale ja tego nie robie, bo zal mi tlumic ich smak :))
po upieczeniu sa z wierzchu chrupkie, ale laduje sie je do puszek i maja
lezec i mieknac jak pierniczki tradycyjne. no i niby dlugowieczne sa i im
dluzej leza tym bardziej aromatyczne. tego niestety nie wiem, bo moje
znikaja z predkoscia swiatla i sedziwego wieku nie dozywaja :)))

pzdr
marta
http://lilypie.com/baby2/030327/3/4/1/+1
vanilia
2004-12-07 09:17:54 UTC
Post by A.L.
Co planujecie upiec na Swieta oprocz tradycyjnych makowcow i piernikow? Mam
na mysli ciasta, ktore Wasza rodzina tak uwielbia, ze z tej uroczystej
okazji pragniecie sie tym uraczyc :). Chetnie cos podpatrze, bo jakos w tym
roku nie mam pomyslu :(.
Witam
Ja jak co roku bêdê robiæ "Stefankê", ró¿nie to nazywaj± ale s± to placki
ciasta z dodatkiem miodu przek³adane mas± ¶mietankow± na bazie kaszki
mannej. Ca³a moja rodzina przepada za tym ciastem. Rewelacja. A i oczywi¶cie
bêd± te¿ strucle makowe i z powid³ami ¶liwkowymi. Ach palce lizaæ:-)
Pozdrawiam
Vanilia
Basiek
2004-12-07 09:27:18 UTC
Post by Martka
Post by A.L.
[...]
A czy mog³abym prosiæ o dok³adne proporcje?
Moze skusze siê te¿ na takie pierniczki na Šwiêta.
Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.
A.L.
2004-12-07 09:28:18 UTC
Ja jak co roku będę robić "Stefankę", różnie to nazywają ale są to
placki ciasta z dodatkiem miodu przekładane masą śmietankową na bazie
kaszki mannej.
Ja to znam pod nazwa krolewiec, ale pieke chyba zbyt czesto, kilka razy w
roku, a na Swieta chcialabym zaskoczyc rodzine czyms nowym. Niemniej jednak
krolewiec jest moim najulubienszym ciastem, zwlaszcza ze blaty mozna upiec
nawet tydzien wczesniej (a moze jeszcze wczesniej? nie probowalam), a mase
przygotowac dzien przed podaniem, kiedy przewaznie jest malo czasu na zabawe
z pieczeniem.
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc
Basiek
2004-12-07 09:29:20 UTC
Post by vanilia
Ja jak co roku bêdê robiæ "Stefankê", ró¿nie to nazywaj± ale s± to placki
ciasta z dodatkiem miodu przek³adane mas± ¶mietankow± na bazie kaszki
mannej. Ca³a moja rodzina przepada za tym ciastem. Rewelacja. ....
A czy jest tam te¿ d¿em albo powid³a?
Jel¶li tak, to znam to ciasto jako placek czeski i jest naprawdê pyszne.
Pozdrawiam.
Barbara.
Iwona M.
2004-12-07 09:33:06 UTC
Ja od kilku lat piekê 14 rodzajów malutkich ciasteczek - g³ównie krucchych,
na bazie orzechów, ale oczywi¶cie nie tylko. Jest tego 14, bo tak±
"tradycjê" rozpoczê³a daleka ciotka - i tak juz zosta³o. Gdyby kto¶ mia³
ochotê ma malutkie s³odko¶ci, które rozp³ywaj± siê w ustach - to mogê
wklepaæ parê przepisów.

Iwo
Basiek
2004-12-07 09:35:32 UTC
Post by Iwona M.
[...]
To ja poproszê.
Pozdrawiam.
Barbara.
Basia
2004-12-07 09:49:41 UTC
Gdyby kto¶ mia³
Post by Iwona M.
ochotê ma malutkie s³odko¶ci, które rozp³ywaj± siê w ustach - to mogê
wklepaæ parê przepisów.
To ja bardzo poproszê, 14 rodzajów to raczej nie zrobiê, ale kilka chêtnie.

z góry wielkie dziêki
Basia
Iwona M.
2004-12-07 09:50:40 UTC
wieczorem dowiozê przepisy z drugiego domku i wklepiê ile siê da
Basia
2004-12-07 10:04:07 UTC
Post by Iwona M.
wieczorem dowiozê przepisy z drugiego domku i wklepiê ile siê da
Bardzo siê ciesze;-) Dzis bêdê piek³a ciasteczka z przepisu wkn (ciasto
wczoraj zagniecione) a z nastêpnymi wypiekami czekam na Twoje przepisy.

pozdrawiam serdecznie
Basia
Martka
2004-12-07 10:25:13 UTC
Post by Basiek
A czy mog³abym prosiæ o dok³adne proporcje?
Moze skusze siê te¿ na takie pierniczki na Šwiêta.
alez prosze. przeliczalam porcje na wieksza i stad koncowki szczegolowe.
mysle ze mozna zaokraglic - ja mam dokladna wage to sie bawie w odwazanie

Elisenlebkuchen

4 jaja
233 g cukru
cukier waniliowy
szczypta soli
100 g orzechow wloskich , drobno posiekanych
170 g mielonych migdalow
130 g posiekanych orzechow laskowych
153 g posiekanych owocow kandyzowanych (jest do kupienia taka mieszanka
skorek cytrusowych z wisienkami i cykata - daje pol na pol tego i tego - i
jeszcze siekam je drobniej)
2 lyzeczki przyprawy do piernikow (daje lyzki :))))

jaja ubic z cukrem, cukrem waniliowym i sola - bardzo dokladnie. wmieszac
pozostale skladniki, przykryc folia i na noc do lodowki. nastepnego dnia
nakladac na oplatki tak, zeby z 0,5 cm wolnego miejsca na krawedzi zostalo
bo lekko sie rozlewaja podczas pieczenia. piec w 170 stopniach kolo
kwadransa. maja sie lekko zrumienic z wierzchu. i gotowe!

mam pare przepisow na lukry, moge poszukac, bo w orginale zalecaja tym je
traktowac...

pzdr
marta

http://lilypie.com/baby2/030327/3/4/1/+1
@nn
2004-12-07 10:43:17 UTC
Post by vanilia
Post by A.L.
[...]
Nie wiem czy to jest to samo, ale robiê podobne ciasto tylko ¿e u mnie
siê to nazywa piernik - kwiatek (nie mam pojêcia czemu kwiatek). I tez
jest pysznosciowe... aha powide³ ¿adnych w tym nie ma.
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
"Ma³¿eñstwo to bardzo sprawiedliwe urz±dzenie: ¿ona musi codziennie
gotowaæ, m±¿ musi codziennie je¶æ"
Dorota Kalinowska
2004-12-07 12:38:28 UTC
Tobie Aniu i wszystkim, którzy powy¿ej zamie¶cili posty - przyjmijcie wyrazy
mojego uznania, ¿e te¿ chce Wam siê to robiæ (pierniczki, ciasteczka,
makie³ki itp.). Naprawdê podziwiam Was i ciut zazdroszczê. Ja ograniczê siê
do sernika w kruchym cie¶cie czekoladowym i ple¶niaka.

Dorota

*Strange kind of woman
A.L.
2004-12-07 13:11:16 UTC
Tobie Aniu i wszystkim, którzy powyżej zamieścili posty - przyjmijcie
wyrazy mojego uznania, że też chce Wam się to robić (pierniczki,
ciasteczka, makiełki itp.). Naprawdę podziwiam Was i ciut
zazdroszczę.
Hmm, a dlaczego zazdroscisz? Nie pieczesz dlatego, ze nie mozesz, czy nie
lubisz? Bo jezeli nie lubisz piec, to nie ma czego zazdroscic ;). A jezeli
nie mozesz, to dlaczego? Bo jesli z braku czasu, to uwierz, chciec to moc
;). Ja ze wszystkim kiepsko sie wyrabiam, pracujac i majac malutkie dzieci,
ale pieczenie ciast na Swieta to wyzsza koniecznosc ;), chocbym w nocy nie
miala spac :). Ale ja poprostu lubie piec i zaluje, ze mam tak malo czasu i
musze wybierac raczej malo pracochlonne przepisy.

Ja ograniczę się do sernika w kruchym cieście
czekoladowym i pleśniaka.
To wcale nie tak zle z Toba ;). Ja planuje upiec 3 ciasta, ewentualnie
jeszcze jakis keks czy babke jako czwarte. To tak na kilkanascie osob. Ja
bede gosciem na Swieta, a ze szwagierkami dzielimy sie praca tak, ze jedna
przygotowuje miesa, druga salatki, a ja ciasta.
Basiek
2004-12-07 14:47:06 UTC
Post by Martka
alez prosze. przeliczalam porcje na wieksza i stad koncowki szczegolowe.
mysle ze mozna zaokraglic - ja mam dokladna wage to sie bawie w odwazanie
Elisenlebkuchen
Dziêkujê bardzo.
Jak tylko bêdê mia³a taki op³atek, pobawiê siê w pieczenie :-)
Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.
Aretkka
2004-12-07 17:06:59 UTC
Aretkko, czy my mamy jakieś sprzeczne dane na temat Haratańca? Harataniec to
przecież sernik z pianką z kisielu? Robiłyśmy go 'razem' kiedyś na grupie...
A te składniki /orzechy, mak, twaróg/ to kawałki Gibanicy... też robiłam
ostatnio...
hmmm.. hmm...
Jini - anioł z piernika ;-)
Jini!- Aniele :-). Masz rację. Na grupie przepis na HARATANIEC 200oC, to
sernik na kruchym spodzie z pianką z kiślu. "Pomerdałam " nazwę, ale zaraz
rozwinę co miałam na myśli, tym bardziej, że bankowo wypróbowane.
Pamietam żeśmy robiły to razem,:-) jak również MARCEPANKA z postu: Ciasta do
kawy. I tak jesteś lepsza:-(, bo...już jesteś przy piernikach, a ja ? a ja w
tym roku do nich nie dojdę :-(. Ale...wracam do meritum. Tak na skróty, to do
przepisu na ciasto "Marcepanek" na część ciasta z dżemem i orzechami daję masę
twarogową z przepisu na " Harataniec". Pozdrawiam Areta
Aretkka
2004-12-07 17:39:55 UTC
Post by A.L.
O ile wczesniej? To by mi bardzo odpowiadalo, bo bede miala malo czasu przed
samymi Swietami.
Ania
Najpierw sprostuję nazwę, na co słusznie zwróciła uwagę "Jini". Na bazie
ciasta kruchego, zrobię, przepis był w poście (jest w listopadzie)"Ciasta do
kawy" "MARCEPANKA", tylko do części z dżemem i orzechami dołożę masę serową wg
przepisu z Haratańca.
Do ciasta kruchego używam mąki krupczatki.Ciasto kruche jest lepsze na
następny dzień po upieczeniu :-). To ciasto będę piekła w środę wieczorem. A w
czwartek wieczorem przełożę masą kawową, do piątku zdąży się "przegryźć".
Pozdrawiam Areta
Magda G.
2004-12-07 21:16:04 UTC
Ja jak co roku będę robić "Stefankę"
Czy mogłabyś wklepać dokładny przepis?
Z góry wielkie dzięki!
Iwona M.
2004-12-07 21:31:58 UTC
Przepraszam Was, ale przy przeprowadzce gdzies zapodzialam przepisy.
Postaram sie odszukac je na jutro.
Jini
2004-12-08 06:13:49 UTC
Najpierw sprostujê nazwê, na co s³usznie zwróci³a uwagê "Jini". Na bazie
ciasta kruchego, zrobiê, przepis by³ w po¶cie (jest w listopadzie)"Ciasta
do
kawy" "MARCEPANKA", tylko do czê¶ci z d¿emem i orzechami do³o¿ê masê
serow± wg
przepisu z Haratañca.
Atetkko jeste¶ wielka!! Pomys³ dodania do tego ciasta jeszcze wartswy z
serem brzmi super.
Ju¿ podkradam pomys³ ;-)

Jini - anio³ z piernika...

< Poprzednia strona Następna strona >