wędzenie pstrąga
Robmon
2005-11-10 20:35:46 UTC
Witam i proszę o pomoc. Jak mam przygotować solankę i ile w niej trzymać
pstrąga przed wędzeniem. proszę o podanie proporcji w przeliczeniu na 1 kg
pstrąga.
Pozdrawiam. Robmon
Ewa (siostra Ani) N.
2005-11-10 21:00:00 UTC
Post by Robmon
[...]
Pierwsze slysze zeby rybe trzymac w solance.

Ryba nie jest golonka.

Ewcia
Niesz
6***@WYTNIJ.gazeta.pl
2005-11-10 21:46:46 UTC
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Pierwsze slysze zeby rybe trzymac w solance.
Ryba nie jest golonka.
Ewcia
Cieszę się Ewciu, że nawet ode mnie mogłaś się czgoś dowiedzieć. Faktycznie,
pstrąga przed wędzeniem trzyma się w solance. Niestety, stwierdzeniem, iż "
Ryba nie jest golonka" niczym nie błysnęłaś. A ja poważnie prosiłem o
konstruktywną pomoc. mam nadzieję, iz inni bywalcy tej grupy nie pójdą w Twoje
Slady.
Z wyrazami szacunku.
Robmon
Marek W.
2005-11-10 21:55:33 UTC
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Witam i proszê o pomoc. Jak mam przygotowaæ solankê i ile w niej trzymaæ
pstr±ga przed wêdzeniem. proszê o podanie proporcji w przeliczeniu na 1
kg
pstr±ga.
www.wedlinydomowe.pl

tam jest przepis

Marek
Ewa (siostra Ani) N.
Niesz
@nn
2005-11-11 18:35:56 UTC
Le jeudi 10 novembre 2005 à 22:46:46, dans
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Pierwsze slysze zeby rybe trzymac w solance.
Cieszê siê Ewciu, ¿e nawet ode mnie mog³a¶ siê czgo¶ dowiedzieæ.
Faktycznie,
pstr±ga przed wêdzeniem trzyma siê w solance.
Chyba siê jednak czyma :)
Ogl±da³am akurat dzi¶ w TV jaki¶ program o Bieszczadach, jaki¶ facet
wêdzi³ tam pstr±gi i mówi³ ze by³y wcze¶niej w solance :)
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************
Przeznaczenie jest jedno, ale sposobów jego realizacji wiele.
Ewa (siostra Ani) N.
2005-11-11 20:08:02 UTC
Chyba się jednak czyma :)
Oglądałam akurat dziś w TV jakiś program o Bieszczadach, jakiś facet
wędził tam pstrągi i mówił ze były wcześniej w solance :)
Ciekawe czy mial lodowke...

Ewcia
Niesz
@nn
2005-11-11 20:16:02 UTC
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Post by @nn
Chyba siê jednak czyma :)
Ogl±da³am akurat dzi¶ w TV jaki¶ program o Bieszczadach, jaki¶ facet
wêdzi³ tam pstr±gi i mówi³ ze by³y wcze¶niej w solance :)
Ciekawe czy mial lodowke...
Chyba mia³, a dlaczego to takie ciekawe?
Ania
Ewa (siostra Ani) N.
2005-11-11 20:33:21 UTC
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Ogl?da?am akurat dzi? w TV jaki? program o Bieszczadach, jaki? facet
w?dzi? tam pstr?gi i m?wi? ze by?y wcze?niej w solance :)
Ciekawe czy mial lodowke...
Chyba mia?, a dlaczego to takie ciekawe?
Dlatego ze trzymanie w solance opoznia proces wedzenia.

Zastanawialam sie czy facet nie trzymal w solance w celach
konserwacyjnych.

Ewcia
Niesz
Kyllyan
2005-11-12 06:45:27 UTC
To wszystko jest rzecz gustu.
Ja trzymam rybê 2 - 3 godziny w solance o sk³adzie: 1 ³y¿ka sto³owa soli na
litr solanki.

--
S³awomir J Marusiñski
Gdañsk
Misiek
2005-11-12 08:54:52 UTC
U?ytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <***@yahoo.com> napisa? w wiadomo?ci news:1187477396$***@ewcia.kloups...
Post 1:
Pierwsze slysze zeby rybe trzymac w solance.
Ryba nie jest golonka.
Ewcia
Niesz

Post 2
Post by 6***@WYTNIJ.gazeta.pl
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Pierwsze slysze zeby rybe trzymac w solance.
Cieszę się Ewciu, że nawet ode mnie mogłaś się czgoś dowiedzieć. Faktycznie,
pstrąga przed wędzeniem trzyma się w solance.
nie

Post 3

Post by 6***@WYTNIJ.gazeta.pl
[...]
A ja jestem ciekawy czy Kolezanka Ewa zadala soboe trud przeczytania :
http://www.wedlinydomowe.pl/

gdzie po wpisaniu hasla "pstrąg" otrzymujemy:
http://www.wedlinydomowe.pl/articles.php?id=548

Chcę się pochwalić, że zdobyłem kolejne doświadczenie w branży
wędzarniczej - uwędziłem pstrągi.
Wykorzystałem recepturę Sławka umieszczoną na naszej stronie. Piętnaście
godzin moczenia w słonej wodzie, trzy godziny suszenia no i na koniec cztery
godziny wędzenia drewnem olchowym. Efekt przerósł moje oczekiwania. Rybka -
niebo w gębie!
Niestety nie obyło się bez drobnych błędów: Bardzo kiepsko zawiesiłem
pstrągi i oczywiście zerwały się. Ponieważ tego się obawiałem już wcześniej
przygotowałem ruszta, na których bez najmniejszych problemów ryba uwędziła
się do końca.

Dodam jeszcze ze samo wedzenie rowniez jest uwazane za sposob konserwowania
zywnosci (jak i zreszta suszenie rowniez)
Kyllyan
2005-11-12 10:43:04 UTC
Niestety nie oby³o siê bez drobnych b³êdów: Bardzo kiepsko zawiesi³em
pstr±gi i oczywi¶cie zerwa³y siê.
Ryby przygotowujê w ten sposób, ¿e przecinam gard³o tak, by nie naruszyæ
krêgos³upa i tym otworem wyjmujê wnêtrzno¶ci. Potem do solanki.
ryby nawlekam przez oczy po kilka na prêty o grubo¶ci 4 mm i zawieszam w
wêdzarni. Nigdy nic mi siê nie urwa³o.

--
S³awomir J Marusiñski
Gdañsk
Ewa (siostra Ani) N.
2005-11-12 20:59:25 UTC
Naucz sie cytowac poprawnie.
Post by Misiek
http://www.wedlinydomowe.pl/
Nie.
Post by Misiek
http://www.wedlinydomowe.pl/articles.php?id=548
Gdzie mamy same bzdury.

Z kolezenskim pozdrowieniem
czuj czuj czuwaj
Misiek
2005-11-13 11:24:19 UTC
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Post by Misiek
http://www.wedlinydomowe.pl/
Nie.
Post by Misiek
http://www.wedlinydomowe.pl/articles.php?id=548
Gdzie mamy same bzdury.
Jesli nie przeczytalas nie wyrokuj ze tam same bzdury
Jakos ne tylko na tej stronie mowi sie o moczeniu ryb w solance przed
wedzeniem (patrz post Kyllyan )
czuwaj czuwaj heh
Basia
2005-11-14 06:47:45 UTC
Post by Ewa (siostra Ani) N.
Dlatego ze trzymanie w solance opoznia proces wedzenia.
Zastanawialam sie czy facet nie trzymal w solance w celach
konserwacyjnych.
Czy to znaczy ¿e Twoim zdaniem powinno siê wêdziæ rybê zaraz po
wypatroszeniu kompletnie nie s³on±?? Krytykujesz to co inni mówi± o wêdzeniu
a sama nic konstruktywnego na ten temat nie wnosisz.
W pi±tek pierwszy raz wêdzili¶my u mnie w ogródku rybê - trafi³o na siejê,
sztuk dwie. Ryba w czwartek wieczorem le¿a³a 2 godziny w solance, potem
zosta³a elegancko owi±zana sznurkiem (¿eby nie by³o nieszczê¶cia pt. urwana
ryba) i przez ca³± noc wisia³y sobie te 2 rybki w towarzystwie równie¿
czekaj±cych na wêdzenie boczków i s³oniny. Ca³± noc towarzystwo wisia³o wiêc
dobrze obesch³o a w pi±tek by³o wêdzenie. Ryba wysz³a pyszna i nie wyobra¿am
sobie, ¿e mog³aby byæ nies³ona...

pozdr.
Basia
Ewa (siostra Ani) N.
2005-11-14 23:22:13 UTC
Czy to znaczy że Twoim zdaniem powinno się wędzić rybę zaraz po
wypatroszeniu kompletnie nie słoną?? Krytykujesz to co inni mówią o wędzeniu
Bo kupilam dunska ksiazke o wedzeniu sledzi, i od 3 dni razenia mnie
krytykami, probuje ja odnalezc... na razie nie wychodzi.

Ewcia,
szczur biblioteczny
Niesz
Basia
2005-11-15 07:04:58 UTC
Le lundi 14 novembre 2005 à 07:46:54, dans
Post by Basia
[...]
to jak znajdziesz tê ksi±¿kê to podziel siê wiedz±, mo¿e rzeczywi¶cie mo¿na
jako¶ inaczej do wêdzenia podej¶æ... jak co¶, to nawet sama mogê sprawdziæ
to wêdzenie bez soli, ale wola³abym siê upewniæ, ¿e jaka¶ literatura tak
mówi.

pozdrawiam
Basia
Kyllyan
2005-11-15 08:35:04 UTC
Ale¿ oczywi¶cie, ¿e mo¿na wêdziæ bez soli.
Wed³ug gustu, jak kto woli.

--
S³awomir J Marusiñski
Gdañsk
Basia
2005-11-15 08:58:31 UTC
Post by Kyllyan
Ale¿ oczywi¶cie, ¿e mo¿na wêdziæ bez soli.
Wed³ug gustu, jak kto woli.
Ale pytanie czy to bêdzie jadalne? Chleb te¿ mo¿na upiec bez soli, ale
zje¶c siê go póŒniej nie da - przynajmniej dla mnie jest niejadalny.

pozdrawiam
Basia
gdaMa
2005-11-15 09:25:31 UTC
Post by Kyllyan
To wszystko jest rzecz gustu.
Ja trzymam rybê 2 - 3 godziny w solance o sk³adzie: 1 ³y¿ka sto³owa soli na
litr solanki.
Na litr wody chyba :-)

Ma³e rybki (okonie, p³otki) p³awi± siê w solance 2-3 godziny, wiêksze
(dorsze) nawet do 12 godzin.
gdaMa (Magda)

adres nadawczy to spampulapka
odbieram z mmmki(malpa)wp(kropka)pl