Jak schłodzić szybko wino?
Jerzy Nowak
2006-05-09 13:15:38 UTC
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
pozdr. Jerzy
Marsjasz
2006-05-09 13:30:42 UTC
Post by Jerzy Nowak
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
pozdr. Jerzy
a nie popekaja w procesie schlodzenia ???
Mars
Jerzy Nowak
2006-05-09 13:41:07 UTC
Post by Marsjasz
Post by Jerzy Nowak
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
pozdr. Jerzy
a nie popekaja w procesie schlodzenia ???
Nie, a wyjęte w odpowiednim momencie smakują jak lody winogronowe.
:-)
pozdr. Jerzy
Marsjasz
2006-05-09 13:40:50 UTC
Post by Jerzy Nowak
Post by Marsjasz
Post by Jerzy Nowak
[...]
zapisane
dzieki
pozdrawiam
Mars
JaMyszka
2006-05-09 13:40:17 UTC
Post by Jerzy Nowak
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
Hmmm... A jakie to wino schłodzone pijemy?
Jeżeli wino ma za wysoką temperaturę, to już nie jest wino, tylko
sok;p
Ale z lodówki też się nie podaje - tu jest dla wina trochę za
zimno...

--
Pozdrawiam :)
JM
Bezpieczny wolontariat: http://www.fah.pooh.priv.pl/
notujaca
2006-05-09 13:42:14 UTC
Post by JaMyszka
Post by Jerzy Nowak
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
Hmmm... A jakie to wino schłodzone pijemy?
A białe?????
--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości
Jerzy Nowak
2006-05-09 13:54:02 UTC
Post by JaMyszka
Post by Jerzy Nowak
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
Hmmm... A jakie to wino schłodzone pijemy?
Podaj temperatury odpowiednie do konsumpcji.
Tak bedzie prościej.
Ja mam przeciętnie w mieszkaniu 23-25*C.
Post by JaMyszka
Jeżeli wino ma za wysoką temperaturę, to już nie jest wino, tylko
sok;p
Vino łac. to wino i sok.
;-)
Post by JaMyszka
Ale z lodówki też się nie podaje -
A piwnica to co? nie lodówka?
Post by JaMyszka
tu jest dla wina trochę za zimno...
Zmień model na inny, lepszy.
pozdr. Jerzy
Aicha
2006-05-09 16:43:31 UTC
Post by Jerzy Nowak
Post by JaMyszka
Hmmm... A jakie to wino schłodzone pijemy?
Podaj temperatury odpowiednie do konsumpcji.
Czerwone - temp. pokojowa czyli ok. 16-17 st, hehe.
Białe - 10-12 st.
Tak, piwniczka to dobry pomysł. Szczególnie w bloku ;)
--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html
kasia maruda
2006-05-09 18:42:02 UTC
Post by Aicha
Post by Jerzy Nowak
Hmmm... A jakie to wino sch³odzone pijemy?
Podaj temperatury odpowiednie do konsumpcji.
Czerwone - temp. pokojowa czyli ok. 16-17 st, hehe.
Bia³e - 10-12 st.
Tak, piwniczka to dobry pomys³. Szczególnie w bloku ;)
--
Pozdrawiam - Aicha
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

pzdr

kasia maruda
Misiek
2006-05-09 19:44:27 UTC
Post by Aicha
Post by Jerzy Nowak
Post by JaMyszka
[...]
Nie jest to takie proste jak napisalas
Uogolnilas wina do bialych i czerwonych, a trzeba szerszego podzialu zeby
podac temperatury w ktorych serwujemy wina
(podaje za ksiazka "cocktaile nie tylko alkoholowe-poradnik barmana-
J.Baranski, J.snitko)

1. stolowe wina biale (wytrawne i polwytrawne) podajemy w temperaturze
9-12 stopni do ryb, kawioru, rakow, drobiu, cieleciny, szynki, pasztetu,
szparagow i makaronow
2. stolowe wina czerwone (wytrawne i polwytrawne) podaje sie w temperaturze
pokojowej t.j. 16-18 stopni do mies pieczonych, baraniny, dziczyzny,
wolowiny, wieprzowiny, salami, ciemnego drobiu
3. biale i czerwone wina deserowe (polslodkie i slodkie) podaje sie w
temperaturze 12-14 stopni do ciast, tortow, owocow, wszelkiego rodzaju
deserow i do czarnej kawy
4. Wina ziolowew wtyrawne powinno podawac sie w temperaturze 7-9 stopni
przed posilkami jako aperitif
5. wina musujace ochlodzone do temperatury 6-8 stopni w zaleznosci od
zawartosci cukru moga byc podawane jako wina stolowe lub deserowe, zwykle
jednak podaje sie je przed lub po posilku
I dalszy podzial (juz nie dotyczacy win, ale zamieszcze juz "komplet")
6. wodki czyste zamrozone, oraz gatunkowe (wytrawne i polwytrawne)
ochlodzone podaje sie do przekasek i drugich dan, z wylaczeniem potraw
drobiowych i warzywnych
7. koniaki, whisky, calvados itp wodki wysokogatunkowe mozna podawac do
przekasek i drugich dan, ale bardziej wskazane jest ich serwowanie do
deserow i czarnej kawy
8. wodki slodkie i likiery podaje sie w temperaturze pokojowej jedynie do
deserow (czarnej kawy) ; chlodzimy tylko niektore jak olikier mietowy,
anyzowy, kminkowy
Aicha
2006-05-09 19:53:49 UTC
Post by Misiek
Nie jest to takie proste jak napisalas
1. stolowe wina biale (wytrawne i polwytrawne)
9-12 stopni
2. stolowe wina czerwone (wytrawne i polwytrawne)
pokojowej t.j. 16-18
Czyli jak dotąd ok.
Post by Misiek
3. biale i czerwone wina deserowe (polslodkie i slodkie)
Nie przepadam...
Post by Misiek
4. Wina ziolowew wtyrawne
Nie przepadam...
Post by Misiek
5. wina musujace ochlodzone do temperatury 6-8 stopni
A szampan? ;)

Misiek
2006-05-10 07:30:53 UTC
Post by Misiek
3. biale i czerwone wina deserowe (polslodkie i slodkie)
Nie przepadam...
Post by Misiek
4. Wina ziolowew wtyrawne
Nie przepadam...
W pytanmiu8 nie bylo nic o gustach :-)~
Mowilem tylko ze uogolilas...Ja uszczeugowilem :-)
Post by Aicha
Post by Misiek
5. wina musujace ochlodzone do temperatury 6-8 stopni
A szampan? ;)
A co to szampan?
Wino musujace rodem z szampanii wlasnie... nic innego...
Aicha
2006-05-10 10:12:04 UTC
Post by Misiek
uogolilas
Kogo???????
Post by Misiek
Post by Aicha
Post by Misiek
5. wina musujace ochlodzone do temperatury 6-8 stopni
A szampan? ;)
A co to szampan?
A bo wino musujące to dla mnie Sowietskoje igristoje albo inne takie.
Albo np. Gran Festa.

Jerzy Nowak
2006-05-10 10:18:09 UTC
Post by Aicha
Post by Misiek
A co to szampan?
A bo wino musujące to dla mnie Sowietskoje igristoje
Jesteś w błędzie akurat to jest robione metoda szampańską a nie nabijane
gazem.
pozdr. Jerzy
Aicha
2006-05-10 10:26:24 UTC
akurat to jest robione metoda szampańską a nie nabijane gazem.
Co nie zmienia faktu, że jest to wino musujące.
BTW, "[Na terenie UE] Zabrania się nawet używania jakichkolwiek
określeń, sugerujących podobieństwo do prawdziwego szampana, np.
umieszczania na etykiecie informacji, że wino zostało wyprodukowane
metodą szampanizacji".

flower
2006-05-10 11:21:02 UTC
akurat to jest robione metoda szampañsk± a nie nabijane gazem.
Co nie zmienia faktu, ¿e jest to wino musuj±ce.
BTW, "[Na terenie UE] Zabrania siê nawet u¿ywania jakichkolwiek
okre¶leñ, sugeruj±cych podobieñstwo do prawdziwego szampana, np.
umieszczania na etykiecie informacji, ¿e wino zosta³o wyprodukowane
metod± szampanizacji".
A na p³yn do mycia w³osów mo¿na mówæ "szampon"? :-)
--
"¯a³uj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII
Aicha
2006-05-10 15:41:44 UTC
A na płyn do mycia włosów można mówć "szampon"? :-)
Mówić tak, ale pisać tylko "shampoo" ;)

Misiek
2006-05-11 06:00:38 UTC
Post by Jerzy Nowak
Post by Aicha
Post by Misiek
A co to szampan?
A bo wino musujące to dla mnie Sowietskoje igristoje
Jesteś w błędzie akurat to jest robione metoda szampańską a nie nabijane
gazem.
Nie nie jestem w bledzie (jesli to do mnie bylo)
Trzeba rozrozbnic wiona musujace od win... gazoanych (bo i takie sa na
rynku)
"normalnemu" zwyklemu szaraczkowi moze to sprawic niejaka trudnosc, ale da
sie :-) (pomimo uzywania dla obu nazwy szampan)
Misiek
2006-05-11 05:58:53 UTC
Post by Aicha
Post by Misiek
uogolilas
Kogo???????
Oj uogolnilas mialo byc :-)
Post by Aicha
Post by Misiek
Post by Aicha
Post by Misiek
[...]
Blad... szampan to tez nic innego jak wino musujace :-) yle ze produkowane
ze szczepow winogron z szampanii (i tamze produkowane)
Nazwa ta jest wlasnie dla tego gatunku wina musujacego zastrzezona (tak samo
jak nazwa koniak - coniack czy jakos tak...- nawet nie wiem jak sie to
poprawnie pisze... nie pijam heh)
Waldemar

Waldek
Misiek
2006-05-11 06:15:54 UTC
U?ytkownik "Waldemar" <***@infocity.de> napisa? w wiadomo?ci news:***@uni-berlin.de...

(ciach)
Post by Waldemar
Post by Misiek
(tak samo
jak nazwa koniak - coniack czy jakos tak...- nawet nie wiem jak sie to
poprawnie pisze... nie pijam heh)
cognac
smacznego
Dzieki wiedzialem ze gdzies tam trzeba "wsadzic" G... ale nie wiedzialem
gdzie ;)
Waldemar
2006-05-11 06:19:22 UTC
Post by Misiek
(ciach)
Post by Waldemar
Post by Misiek
[...]
no ale jak wsadzisz tam duże G to smaczne już nie będzie ;-)

lecem do pracy

Waldek
Panslavista
2006-05-11 06:08:21 UTC
Post by Misiek
Post by Aicha
Post by Misiek
uogolilas
Kogo???????
Oj uogolnilas mialo byc :-)
Golnąć sobie i ogolić to wyrazy niebliskoznaczne, ale skojarzenia budzą...
;-P)))))))))
@nn
2006-05-09 20:38:29 UTC
Wystarczy trzymaæ w zamra¿alniku trochê winogron, ró¿nokolorowych.
Potem jak znalaz³, 3-4 grona znakomicie sch³adzaj± szklanke wina.
Tylko jak te 3-4 grona zmie¶ciæ w szklance? ;)
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
***** www.madej.master.pl ****** http://skocz.pl/bjbu *****
mo¿liwo¶ci regeneracyjne."
Jerzy Nowak
2006-05-10 09:45:10 UTC
Post by Jerzy Nowak
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 _owoce_ znakomicie schładzają szklanke wina.
Tylko jak te 3-4 grona zmieścić w szklance? ;)
;-)
Masz za małe szklanki.
:-)
pozdr. Jerzy
Pand¿d¿ownica
2006-05-10 09:46:36 UTC
Post by Jerzy Nowak
Masz za małe szklanki.
To muszą być "musztardówki"!

Pandżdżownica
Jerzy Nowak
2006-05-10 09:50:55 UTC
Tylko jak te 3-4 grona zmieścić w szklance? ;)
Z innej beczki.
Czy na ananasa mówisz grono?
:-)
pozdr. Jerzy
Pand¿d¿ownica
2006-05-10 09:52:27 UTC
Post by Jerzy Nowak
Z innej beczki.
Czy na ananasa mówisz grono?
Ananasa też całego do szklanki?

Pandżdżownica
Marzena Zasińska
2006-05-14 18:36:19 UTC
Post by Jerzy Nowak
Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
Przetrenujemy :)
Mój patent to mrożone truskawki, najlepiej z Hortexu, do różowego wina,
najlepiej Cotes de Provence, chociaż różowe Carlo Rossi też nie jest złe. :)

Marzena
--
"Człowiek musi coś mówić, żeby nie wyjść z wprawy. Trzeba mieć sprawnie
funkcjonujące narządy głosowe, na wypadek, gdyby się miało coś naprawdę
Marzena Zasińska ----- GG# 5435158 ----- www.angielski.szczecin.pl ----
Jerzy Nowak
2006-05-15 10:51:43 UTC
Post by Marzena Zasińska
Przetrenujemy :)
Mój patent to mrożone truskawki, najlepiej z Hortexu, do różowego wina,
najlepiej Cotes de Provence, chociaż różowe Carlo Rossi też nie jest złe. :)
Truskawki to jedynie do szampana, ale ten musi byc przynajmniej schłodzony.
pozdr. Jerzy